Akcja "Pozory mylą - dowód nie"
Po raz kolejny ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna „Pozory mylą, dowód nie”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem sprzedaży alkoholu małoletnim. Organizatorzy akcji, czyli Komenda Główna Policji i Związek Browary Polskie, apelują do sprzedawców i przypominają im o konieczności sprawdzania dowodów osobistych młodym ludziom, którzy chcą kupić alkohol.
Po raz kolejny ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna „Pozory mylą, dowód nie”. Jej celem jest zwrócenie uwagi na problem sprzedaży alkoholu małoletnim. Organizatorzy akcji, czyli Komenda Główna Policji i Związek Browary Polskie, apelują do sprzedawców i przypominają im o konieczności sprawdzania dowodów osobistych młodym ludziom, którzy chcą kupić alkohol.
Celem kampanii jest zwrócenie uwagi na problem sprzedaży alkoholu osobom niepełnoletnim. Organizatorzy swój przekaz kierują przede wszystkim do ludzi dorosłych – to oni ponoszą odpowiedzialność za to, że osoby niepełnoletnie mają możliwość kupowania i spożywania napojów alkoholowych. Komenda Główna Policji i Związek Browary Polskie chcą zwrócić uwagę na problem zakupu alkoholu przez osoby, które nie ukończyły 18 lat. Chcemy przypomnieć sprzedawcom, że sprzedaż alkoholu małoletnim to przestępstwo. Będziemy więc wskazywać, jak można uniknąć popełnienia przestępstwa i jednocześnie utraty zezwolenia na sprzedaż alkoholu. Chcemy również zwrócić uwagę, by sprzedawcy dokładnie sprawdzali datę urodzenia zamieszczoną na dokumencie, jakim posługuje się osoba, która chce kupić alkohol. Od stycznia 2001 roku dowody osobiste wydawane są także osobom poniżej 18. roku życia i różnią się tylko datą ważności (wydawane są na 5 lat).
Więcej na temat prowadzonej kompani można przeczytać na stronie: http://www.policja.pl/portal/pol/1/56277/Alkohol_Tylko_dla_pelnoletnich.html